lauantai 28. elokuuta 2010

naistenillassa aarreaitassa..


aarreaitassa oli eilen naistenilta.
tällä kertaa ohojelmassa oli Me&I-vaatekutsut.
olin ekaa kertaa...kivoja,värikkäitä paitoja,tunikoita ja housuja.
aikuisillekin oli hauskoja juttuja...tykästyin tuohon velouriseen
pirteän väriseen tunikaan.en sitä kuitenkaan
nyt ostanu sillä lopullisen huomioni sai....



rakennekynnet!!!
nämä laitan viikon päästä!
koko pienen ikäni oon kärsiny kamalista pienistä ja pehemeistä
kynsistä...nyt aattelin ees muutaman viikon kokeilla
kauniita huoliteltuja kynsiä.


ei mitään superpitkiä,sillä kynsien pitää toimia kotitöissä ja monenmonta 
kakkapyllynpesua päivässä.
haluan kauniit ranskalaiset manikyyrit ja ehkä vähän
vaaleanpunasta glitteriä....
ai,että naisena olo on ihanaa...jääköhän näihin koukkuun??!
ehkä ;)

lauantaita kaikille!!!

-malla-


22 kommenttia:

Mirka kirjoitti...

Oo, orotan sun kokemuksia miten nuo toimii normi elämäs :D Mua kans kiinnostaa, omat kynnet on tosi rumat niin olis kans kiva testata. Nuo vaatteet näytti kivoilta, mä en oo koskaa käyny M&I kutsuilla ku oon jotenki mieltäny sielä olevan vaan lapsille vaatteitteita :D

PikkuBertta kirjoitti...

Mullakin oli rakennekynnet muutama aika sitten ja päiväkodissa työhommissa toimi ihan hyvin.
Miun omat kynnet vain meni niin huonoks niiden alla,et en tiijä,uskallanko enää ollenkaan ottaa...olivat kuin paperia.
Kaunis on tuo tunika.

Kivaa viikonloppua Honkasaloon:)

Ainosofia kirjoitti...

Kuten tuossa totesit on ihanaa olla nainen kaikkine pikku "hömpötyksineen" ;)

Itselläni ei ole koskaan ollut, mutta tuttavillani on ja ovat kyllä tykänneet ja minähän olen ihaillut kateellisena :p

Kivaa viikonloppua sinne ihanaan kottiin :)

Anu kirjoitti...

Oi nyt kyllä teet virheen kun otat kynnet...et enää malta luopua niistä! :)
Mulla on ollu kynnet reilun pari vuotta...säännöllisesti huollatettuna on aina siistit ja kauniit kädet! Myös minä pidän aika lyhyitä kynsiä...ja AINA ranskiksilla! Moni epäilee, ettei lasten kanssa ne toimi, mutta silloinhan ne vasta hyvät onkin! ...rakennekynnet on pyöreäreunaiset ja aina sileät...omissa kynsissä helposti on rispareunaa tai terävää kulmaa.
Poistattamisen jälkeen omat kynnet tosin on ohuet (laittaessahan pinta aina viilataan karheaksi)...sinällään rakennekynnet ei omaa kynttä heikennä.

Terkuin, rakennekynsifani (ehkä jonain päivänä vielä myös niitten tekijä) :)

Anonyymi kirjoitti...

Itse kokeilin rakennekynsiä nyt kesällä kun niistä olin kauan aikaa haaveillut. Olivat kauniit, pysyivät erittäin hyvin (otin akryylikynnet) eivätkä olleet kovinkaan hankalat kotitöissä tai lastenhoidossa. Mutta vaikka varsinaisia ongelmia ei ollut, ei ne olleet kuitenkaan minun juttuni.Kynnet ei olekaan enää mulle niin tarkeät kuin ehkä aikaisemmin, vanhuusko lie iskenyt :)) Ja jatkuva huollossa juokseminen ei huvittanut, on aika kallistakin, ainakin meilläpäin. Mulla kans meni sitten omat kynnet todella pehmeiksi :(

Mari kirjoitti...

Mulla oli rakennekynnet pari vuotta siteen muutaman kuukauden ja hyvin toimi! Tuli vain niin kalliiksi, että yksinkertaisesti en vain raaskinut pitää niitä...

Hanne kirjoitti...

Voi minä olen kans niistä haaveillut jo jonkin aikaa..oon vaan miettiny, et mitenkä kestää työssä jossa pitää koko ajan pestä ja desinfioida käsiä...onko jollain siitä kokemusta, kuinka kestää ja pysyy?Kuka Malla ne sulle laittaa?

Hanna kirjoitti...

Eipä ole ollut rakennekynsiä miulla, eivätkä varmaan pysyisi mun menossa mukana, kun onnistun aina lohkoon kynnet johoskiin! ;D

Anonyymi kirjoitti...

Näti tunika. Ois kiva pitää itekki vaate kutsut..olen kuullut monelta, että nuo on ihania vaatteita.

Ihania sävyjä..herkullisia:)
Laita sitte kuva/kuvia valmiista kynsistä.;)

Hanna kirjoitti...

Malla-rakas! Kyllä niihin koukkuun jää... :) Mulla oli vuosia sitten, ennen lapsia rakennekynnet melkein kaksi vuotta. Nyt ei tarvitse pyllyjä enää pestä, mutta vieläkin olen ilman. Mulla on ollut ongelmana liian nopsaan kasvavat kynnet, joten huoltoväli oli lyhyt ja kallis! ;)
Minä tilasin parisen viikkoa sitten tuon plyysitunikan ja sarjaan kuuluvan pipon. Tänään oli ekaa kertaa päällä ja ne on IIHANAT!

Maajo kirjoitti...

Mulla oli rakennekynnet ekaa kertaa heinäkuussa. Ne kestivät sellaisina tosi hyvinä ehkä neljä viikkoa, sitten jotenkin se olemus kävi häiritsemään. Nyt niitten laitosta on 6 viikkoa ja 3 on enää osin kiinni. Eli suosittelen jo tässä vaiheessa mietimään, haluatko pitää niitä kauemmin, varaat sitten samalla jo sen uudistusajan jonnekin 4vkon päähän. Ihan hyvin arjessa sujuu niitten kanssa. Vaippaa täälläkin vaihdettiin ja 1veen peppua pestiin, enkä kertaakaan raapaissut! Mulla meni jotain 3-4 päivää, että ei enää muistanutkaan millaista oli elämä ennen rakennekynsiä. Mutta en sitten uudistanut niitä kuitenkaan eli töpökyntinen olen taas;)

ihanuudet by fleure kirjoitti...

Tää on vähän eriaiheinen juttu,mutta kun luin noita sun vanhempia postauksia ja päätin antaa vinkin noista tuunatuista kattokruunuista tällänen sivusto löytyi itkupillin sivuilta http://www.madeleineboulesteix.co.uk/index.html aivan mielettömiä kruunuja.Oon myös nähnyt kyseisen kirjan mistä puhuit...toivottavasti näistä saa joku ihania idiksiä!!! Viikonloppuja...

Anonyymi kirjoitti...

Blogiasi seuranneena, tähän on pakko kommentoida. :) Olen pph, otin reilu vuosi sitten rakennekynnet. Muutamat epäilevät katseet saanut niin puistossa kuin työkavereilta, mutta voin silti vain suositella! Itselläni on ransk.manikyyrillä, joskus juurikin jotain värillistä glitteriä ollut piristeenä tälle perus valkoiselle kärjelle. Lyhyenä (n.3-4ml sormen yli) menee hyvin kaikessa kotihommassa, huomaamatta. Mitä vähempi mietit kynsiä kun teet jotain, sitä varmemmin ne pysyvät paikoillaan. Alkuun toki napitus, korviksien laitto jne voi tuntua hankalalle, sellainen näpräys. Mutta kaikkeen tottuu. Minä käyn kerran kuussa huollattamassa, tuona aikana itse viilaan ja lakkaan tarv., jos tuntuu että kynsi on kehnossa kunnossa. Oma kynsi tosiaan ohenee kynsien alla, mutta mitä pidempään pidät kynsiä, sen enempi se oma kasvaa alla ja vahvistuu. Ensimmäisten kertojen aikana jos kynsi irtoaa, niin toki se oma kynsi on alla hauras mutta ei sitä kannata säikähtää. itse kotona joskus piristän kynttä kynsitarroilla, joita saa edullisesti esim. seppälästä tai nettikaupoista. Jopa meidän oma 4v välillä tahtoo koristuksia varpaankynsille tai sormenkynsille, kun äidillä on. :) Laitathan sitten kuvaa millaiset sinun kynsistäsi tuli!

Kamomilla kirjoitti...

Varmasti jää koukkuun niin ku hiuspidennyksiinki!;)

Seija kirjoitti...

En oo kokeillut, kun mulla on vahvat kynnet ja ne kasvaa aivan vietävää vauhtia. Aiemmin mulla oli aina lakatut kynnet ja siistit kädet. Nykyään ne on vaan siistit ja sitäkin ainoastaan kertakäyttöhanskojen ansioista. Mulla kun on tapana tyrkätä sormeni jos jonkinmoiseen soppaan. Rakennekynnet on kyllä kauniita ja oon kuullut, että niistä on vaikea luopua kun makuun pääsee:)))

Sini kirjoitti...

Ihania nuo me&i vaatteet! Ite olen ollu yhillä kutsuilla ja pitihän nyt syksyn tullen pitää omatkin kutsut. Mie olen koukuttunu niihin salaisiin paketteihin, harmi vaan kun vanhimmalle pojalle ei niitä saa. Nyt otin eka kertaa myös itelle salaisen paketin, jännä nähä mitä sieltä löytyy. Viimeeksi nuoremmat pojat saivat upeat t-paidat. Pientä jännitystä elämään :)

Arja kirjoitti...

Kuulemma jää koukkuun;-)
Mukavaa viikonloppua<3

Tiia kirjoitti...

Sulla on tosi kaunis ja inspiroiva blogi. Tarttis varmaan ottaa joskus omiin rakennekynsiin kimalteet.. ja kyllä niihin jää koukkuun. Huhtikuussa otin, enkä enää osaa olla ilman.

malla kirjoitti...

no niin mäki pelekään,että koukkuun jään! :))onneks tää ei ihan halapaa touhua oo...alotukseen saan sisko-alennuksen:) ja muutamalla kympillä pääsen alakuun,että pakko kokeilla...kyllä ne osaa;))
laitan muuten tänään pidennykset...en mä koukus oo :O

Sini:mikäs tuo salainen on??sellasesta en kuullu mitään!?

Tiialle:kiitos <3



Hanne:sellanen laittaa,ku Susan Happ,hiljattain alotellu...aarreaitas laitetaan:)

Ihanuudelle:kiitti linkistä!!!:)

kiitos kaikille viestin jättäneille...ne on luettu moneen kertaan! <3

Anonyymi kirjoitti...

Siis todellakin ihana tunika,HALUAA SELLAISEN!

Anonyymi kirjoitti...

Mulla oli geelikynnet reilun puoli vuotta ja rakastin niitä. Jouduin luopumaan siksi, että uuden työn vuoksi pitää soittaa kaikenlaisia instrumenttejä, mikä ei onnistu pidemmillä kynsillä. Geelikynnet ovat kärjistä pyöreähköt, eli eivät raavi. Nyt omilla kynsillä olen raapinut esim. ihottumaa melkein verille. Geelikynsillä ei tullut sellaista ongelmaa. Mitä tulee pituuteen, muutaman millin kanssa kynsien alusten puhtaana pysyminen on helppoa: käännät vaan kynnenaluset hanan alle ja peset. Kun kynnen ja sormen väliin ja selkeä väli, on myös puhdistaminen yksinkertaista. Muista ottaa myös "timantteja" kynsiin! :D

Sini kirjoitti...

Me&i:lla on salaisia paketteja johon voi valita 1 tai 2 vaatetta, tytölle, pojalle tai äidille. Ne vaatteet on edelliseltä kaudelta, eikä ikinä tiiä mitä sieltä tulee. Se voi olla housut, paita,mekko tms.Mut kaikki vaattee me&i:lla on kyl miust ihan kivoja. Äitin pakettia ei kuulemma aina ole saatavissa. Ne saattaa kyllä olla kotikutsujen juttuja, en ole ihan varma.Tällä viikolla meille pitäis tulla uuet yllärit. Pitää kertoa mitä niistä tuli.:)